Thursday 18 February 2010

taK puAS menikMAti........

hurm...cuti 4ari yang aku ade...memang tak cukup betul rasenyer...tapi nak watcmnerkan..bukan zaman sekolah dulu dah..boleh nk bercuti-cuta sampai sebulan lamenyer..: (
4ari yg aku ade..terasa macm 4jam jerk..tak puas sungguh aku berkampung kt umah mak aku..rase mcam ade jerk lagi cerita2 yang mak aku tk sempat nk becerita pada aku..: )
sabtu 13.02.10 yg meletihkan sgt2..jemme giler jalan start dpan giant batu caves sampailah tol gombak..dah kuar tol pon jem lagik????aiyoooo.....perjalanan yg patutnyer cume lebih kurng 3jam..aku harung dah dkt 5jam..giler arghhh...benci...tapi kat mata dah terbayang muka mak ayah aku...hilang rase marah pada jem..tapi mmg exited nk sampai...
bermulalah perjalanan cuti aku yg xseberapa tuh...tapi penuh makna..aku pi mancing sama2 ngan mak aku,akak aku yg dari muadzam,abg ipar aku besertalah anak2 buah aku..memang enjoy..2jam terasa mcm 2minit..dah lama aku tak rase seronok mcmni..aku harap waktu2 mcmni akan muncul kembali walaupon aku tau..aku terpaksa menunggu untuk tempoh yg panjang..yelah masing2 sibuk dengan kehidupan masing2..malamnyer pulak..berborak bersenda gurau..makan sama2..uh!!!!bestnyer...terasa nikmatnyer balik kampung tuh mcm tak terkata....
hari2..jam2..minit2..saat2..sedar tak sedar...LAH?????dah abis cuti rupenyer????hurm...aku takleh mengeluh..sebab aku sedar kitaran hidup..perlu bekerja..perlu bekorban masa..perlu memendam rase...hehe...memang aku memendam rasa...RASA untuk cuti selama yg boleh...sebulan keh????ngeh..ngeh...harap2 BOSS aku bacalah entry aku nih..mane tau tibe2 dia sawan nak bagi aku cuti lama2 yg boleh..: P...tapi tak mungkin terjadi kecuali aku benti kejelah kan...hahah....
pagi semalam masa nak gerak balik kuala sel..cam biasa peluk cium mak ayah aku..akak aku yg paling aku sayang kak tihku...mak aku menangis tersendu2..katanyer tak puas 'bermain,bermanja'ngan anak2 dia..sorang2 balik...nak mnyedapakn ati dia..aku pujuklah dengan kata2 hikmat aku...'mak..jgn nangis..kite balik bukan untuk bersuka ria,,,tapi untuk cari rezeki..menampung idup yg tak seberapa nih..adik nak balas jasa2 mak yg byak tak terhingga..takboleh dihitung..yg mungkin sampai mati pun tak mampu nak balas...mak aku terdiam..mungkin terharu..mungkin tersentuh...
yang aku tahu..sepanjang aku tak duduk dengan mak aku..sepanjang aku bekerja..setiap kali cuti..aku tak pernah melencong ke tempat lain kecuali ada hal2 yg betul2 penting..aku lebih rela balik kampung..walaupon kmpung aku tuh hulu..dikelilingi hutan..dari aku dok melangok menghabiskan masa ditempat org...
hurm...aku pon tak tau ape yg aku melalut nih..mcm tak kene dgn tajuk..tapi saje2 jer melepas perasaan yg ade kt hati nih...hehe

No comments:

Post a Comment