Friday 29 January 2010

giLEr arGHhh perMpuAn itu........

hUrm...jarang mood aku lari pepagi bute...tp pagi nih memang betul2 lari sebab kebiadapan orang yang tak memahami mood org lain..
kuL 0930..aku dgan malas2 ayam bangun terus bertukang kat dapur siapkan nasi goreng ngn sambal sardin..tibe2 tekak nak makan sangat2..bukan x boleh beli jerk kat kedai..tapi paham2lah kedai nih jaranglah nak jumpa masakan yang betul2 kene citarasa tekak sendirik...pulak2 time cuti2 nih..pekan kuala selangor nih usahlah cuba2 nak carik restoran yg bukak..kadang2 terpikir ape kebangang sgat tokey2 kedai makan nih..orang cuti dia pon sibuk jugak cuti niaga..padahal ramai jerk org2 yg bekerja macam aku nih yg kebulur nak beli makanan..(mb diaorng niaga hanya mensasarkan customer yg bekeja opis time kot..)
dh siap2 nk gi keje..aku pon send sms kt boss aku'u..i pi sendiri keje..takyah jemput k...'..selang 1minit aku hp bebunyik tanda sms masuk 'ok..i pon tgh jemm nih...kuil india kt batu 2 tu sesak..'owh..lupe..arinikan india2 nih smbut thaipusam...
aku pon tekak teringin pulak nk minum kopi '0' ais..nyum2...capai kunci kete..kuar trus pi satu kedai nih..namenyer JOM MAKAN..aku mmg selalu singgah kedai nih...makanan taklah sedap mane..tpi tu jerk yg dekat n selalu bukak..turun je kete aku masuk kedai..kebetulan akak yg selalu amik oder aku tuh ade..aku pon terus order..'kak..bungkus kopi 0 ais sat.....tak sempat nk abiskan pekataan satu..dia dgn selamba n lajunyer..terus jawab tak boleh!!!...
dengan spontan aku jwb..tak blh xper..sy kluar..aku nampak sorang customer tu pandang lain macam kt aku..mungkin dalam ati dia..'kureng betul pekerja nih@sensitip betul ati adik tuh..wateverlah..yg pnting aku start enjin kete terus blah..sory..lepas nih kedai tu takkan terima duit aku dah!!!
untuk akak ngengg tuh:aku tau hang nak gurau2..tpi cara hang gurau xkene tmpat..pagi2 dh nk menjentik mood aku apekehal???aku umor dh 26thn..bukan 6tahun yg hang boleh cakap mcmtu...lagi satu..hang ingat aku takda duit ke yg hang kata aku tak boleh beli kopi 0 ais??bodoh..!!!patutlah kedai hang macm hidup sengan mati x mahu!!bad services...bukan nk belagak..tapi aku takkan jejak kaki lagik kt kedai tuh....
aku rela masak sendiri wlaupon kdng2 mak ayah aku complain:ape rase ni adik hang masak???masin sungguh...kdg2..tawar sungguh2..aku akn mmperbaiki skill masak aku lps nih..sb...jom makan adalah kedai ke-6 yg aku ikrar takkan jejak kaki kta kuala nih....

2 comments:

  1. eh.. dulu kat kuantan parade selalu piza, kfc... awat skang makan kat gerai je mas? kumpul duit ek?? haha..

    ReplyDelete
  2. ahha...lemak byk terkumpul mkn fast food...no more lemak k..mau jaga badan skng!!!haha...aku ingt lagik ko curik botol sos kt kfc...giler ahh!!

    ReplyDelete