Friday 22 January 2010

MengARut SebeLum pUlanG

hehe...aku kembali utk kali ke-2 hari pertama setelah'mengcreate'blog sndiri..kalo boss aku tau aku dok menaip jerk nih msti menyingai dia sbb aku ni bknlah org yg minat sgt menaip2 nih..buktinyer ade lbih kurang 300keping prescription patients data yg aku x update lgik utk rekod cust..tp ptg ni mood aku seakan heppy giler..sllu ptg2 aku mesti 'mengulor' x dpat lame dpat 10minit pon jadiklah..pusing2 cuci mata pandang2 balai polis mana tau buah ati ade kat situ!!tetttttt!!!!
tp petang nih..huh ati lgsung x dak nk ngulor..sbbnyer..jeng..jeng..jeng..aku tgah bersemangat nk update blog..ngeh..ngeh..ngeh..lebih bersemangat lagik bila arini aku dihujani dengan puji-pujian..nk dijadikan citer..bangun je tdo pagi tadi aku termenung jap pandang muka kucing aku..baju ape yek yang aku nk pakai arini???masuk bilik belek2 jumpalah aku sepasang baju kurung raya puasa tahun lepas..masih elok berhanger..tak da cacat cela ...sebabnyer baju tu memang aku x penah pakai pon!!kebetulan berhari raya dengan kesakitan gigi geraham..alamatnyer baju tu x penah berusik..
lepas iron ala kadar..mandi n pi keje..sampai jer tempat keje..dgan senyum bangga boss aku menegur'alamak..ayunyer u arini..alhamdulillah..'..aku senyum jerkk..malas nk mengembang bont** pagi2 sbb nanti aku trus bangga diri langsung malas nk mengemas kedai..
tengah2 aku dok sibuk sign in blog..dtanglah sorang makcik nih nak baiki cermin mata..tibe2 dia menegur aku..cantiknyer dia..naik seri bila pakai kurung warna merah..aku tersenyum bangga..pusing belakang..terus kata yes!!yes!!yes!!...cantik rupenyer aku!!!hurmmmm....dalam hati terdetik..kalau mcm ni..ari2 lah aku nk pakai baju kurung..ramai yg puji...tiap2 ari2 xda pon...tapi aku lupakan niat asal nk pakai tiap2 hari..sebab aku akur dengan cuaca kt msia nih..kdg2 panas yang amat..econ pon takleh ilang sejuk..sampai basah2 ketiak buat apekan???hanya kerana pujian orang???aku jugak yang separuh mati berpanasan...
SEBENARNYER....org2 tak tau..sebab aku pakai baju krung arini...hehe...bukan nak ikut style orang ari jumaat je ari wajiw pakai buju kurung..ari biasa pakai jeans ketat smpai nampak bentuk punggung bulat2..sebabnyer hanyalah....baju2 aku semua dah abis!!!tek berbasuh!!!ada 2 bakul yang perlu di basuh!!!hohoho
oleh kerana aku pon dh nak balik..mb esok akan aku karutkan lagi blog aku nih...mb malam ni akan aku rangkakan strategi2 untuk menghangatkan lgik blog aku nih...hehhe
muahhhhhhhh

2 comments:

  1. wahaaa~ ke'hepian ko mmg terserlah kan...cerita bab baju kurung, aku pakai waktu raya ngan g knuri kengkawan jek...ssh skali la nak nampak aku pakai baju kurung bila kat ofis..3-4 bulan skali, baru la aku pakai...tu pon tgk angin gak laaa~ mcm esok, mmg aku kene pakai sbb nak cover story Sultan Johor mangkat..biasanyer, ramai yg dok puji2 bila tgk aku pkai baju kurung..tp esok mybe ramai yg kutok pasal aku kene pakai baju skolah ngan kain batik!!! ikot protokol la katekan...isk..isk...isk...

    ReplyDelete